Microsoft reageert op de kapotte launch consoles

RDJ134 23 november 2013 om 15:44 uur

De wereldwijde launch van de Xbox One wordt overschaduwt door een hoop kapotte consoles die soms dood in de doos liggen of waar van de Blu-ray drive het geluid maakt alsof hij op je disc aan het kauwen is. Net als met E74 Error en het Krassen Probleem probeert Microsoft dit wederom te down playen door te zeggen dat het maar een klein aantal gebruikers treft, maar de realiteit toch wel tien duizenden consoles zijn ala 599 Euro. Microsoft heeft nu een persbericht naar buiten gebracht en deze kan je hier onder lezen.

We know that with a hardware launch of this magnitude customers will have questions and we have many avenues for customers to get the answers they need and get back in the game as soon as possible. Rest assured we plan to take care of our customers. Any customer who believes they are experiencing an issue with their Xbox One should reach out to us.

There are many avenues available for customers to get in touch with us including:

- Talking to a live customer support person that can call you back if you don't want to wait

- Xbox.com for support pages and forums

- On Twitter with @XboxSupport

- There are also Help and diagnostics on the console by saying "Xbox Help"



"The issue is affecting a very small number of Xbox One customers. We're working directly with those affected to get a replacement console to them as soon as possible through our advance exchange program. Rest assured, we are taking care of our customers."




Reageer