Review: The Blacklist - Seizoen 2 (Blu-ray)

RDJ134 16 september 2015 om 02:04 uur

Ongeveer een jaar geleden kon je hier op Eigenwereld.nl mijn recensie van het eerste seizoen van The Blacklist lezen. Een lekkere Amerikaanse tv-serie over de voortvluchtige internationale crimineel Raymond "Red" Reddington die op een dag het hoofdkantoor van de FBI binnenwandelde met een eisenpakket en zijn expertise over diverse misdaad- en terrorismenetwerken waarin hij zich had begeven. Nu is seizoen 2 uit voor de bekende streamingdiensten en uiteraard op fysieke media als dvd en Blu-ray. Sony Home Entertainment was zo aardig om de laatstgenoemde mediadrager naar ons te sturen zodat ik er de onderstaande recensie over kon schrijven.

Het tweede seizoen van The Blacklist pakt op waar het vorige ophield en zien we hoe Raymond "Red" Reddington (James Spader, die de hele show steelt met zijn acteerwerk) wederom de FBI helpt met het oprollen van andere misdadigers en dit uiteraard wel doet met een eigen agenda. Waarbij hij ook FBI-agente Elizabeth Keen (Megan Boone) heel langzaam in zijn duistere web van leugens en bedrog naar beneden trekt. Want ook dit seizoen heeft zijn valkuilen en weet je als kijker een paar keer goed te verrassen. Waarbij Elizabeths verleden deze keer centraal staat, en ze zo bezig is dat zelfs haar eigen team het vertrouwen in haar omzetten in wantrouwen. Want Raymond is zeer goed en in volledige controle van wat hij wilt en mensen laat doen.

Nu zou je zeggen: zit er geen vaste verhaalstructuur in dit seizoen? Jazeker, maar deze serie is gewoon extreem goed en knap in elkaar gezet, dat als je bekend bent met het vorige seizoen je precies weet wat je kunt gaan verwachten. Deze fans zullen zeker niet teleurgesteld worden, want naast de jacht op The Cabal komen er ook andere bedreigingen voorbij zoals: mensenhandelaren, eco-terroristen, illegale organenhandel, sekteleden en zelfs een seriemoordenaar. Dit is slechts een kleine greep uit de diverse pluimage dat dit seizoen je heeft te bieden, waarbij Elizabeth centraal staat die steeds dieper in de problemen raakt. Persoonlijk heb ik weer genoten van dit seizoen, dat ondanks enkele zwarte humor richting het einde steedse duisterder wordt en een mooie opzet naar het derde seizoen brengt.

Zoals je gewend bent van Sony Home Entertainment is dit een Blu-ray-box van hoge kwaliteit die prachtig mooi en vooral bloedscherp Full HD-beeld met veel diepgang en details naar je tv-scherm brengt. Want de manier hoe de locaties in beeld worden gebracht is prachtig mooi gedaan en dit is een streling voor het oog als je een goede tv hebt. Maar daar houd het niet op, want ook het oor wil wat en zal met het DTS-HD Master Audio 5.1 surroundspoor niet teleur stellen. Stedelijke geluiden zijn vol met detail en als je je ogen dicht doet is het net of je in een echte stad loopt, wat ook op gaat voor de kantooromgevingen. Ook de actiescènes doen het prima met het geluid en hier vliegen de kogels letterlijk om je oren en zal je subwoofer een paar keer goed staan te beuken in je woonkamer, of je moet een surround headset gebruiken; ook dan is het heerlijk genieten.

Uiteraard komt deze box ook met de volgende extra's:
  • Raymond Reddington: Man of the World
  • Building a Blacklister: Vanessa Cruz
  • Audicommentaar met de producenten Leonard Caul en Tom Connolly
  • Known Associates: Red's Inner Circle
  • After the Game: Luthor Braxton
  • Verwijderde scènes

Deze extra's zijn goed genoeg om fans van deze serie tevreden te stellen en geeft een mooie kijk op hoe deze productie tot stand is gekomen en hoe de makers en cast tot hun beslissingen zijn gekomen. De verwijderde scènes zijn een must see, maar sommige scènes zijn terecht verwijderd en sommige hadden er van mij zeker in mogen zitten. Al met al een mooie verzameling extra's die lekker weg kijken.