How bout handel topic ?

Feedback omtrent Eigenwereld kun je hier kwijt. Dit kan zowel over de site als het forum gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

How bout handel topic ?

Bericht door Metalsnake36 »

Topicje om je 2dehands troep te verkopen alleen voor forum leden (en ook alleen te zien als je bent ingelogd) ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: How bout handel topic ?

Bericht door RDJ134 »

Gaat helaas niet gebeuren, Radical en ik hebben dat toen we Eigenwereld begonnen al door gepraat. Het probleem is dat er vroeger of later iemand een ander oplicht en daar groot gezeik over gaat komen, de (jaren lange) ervaring heeft dat ons al geleerd. Daarom hebben we ook het volgende in onze forum regels opgenomen.
Er mag niet verkocht en in een andere vorm gehandeld worden via het forum, hiervoor bestaan andere websites die deze taak prima vervullen.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Metalsnake36 »

Goed argument. Dat zal inderdaad gezeik worden als er wordt opgelicht.
Thnx RDJ ;).
Afbeelding
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Rick-Bellic »

RDJ134 schreef:Gaat helaas niet gebeuren, Radical en ik hebben dat toen we Eigenwereld begonnen al door gepraat. Het probleem is dat er vroeger of later iemand een ander oplicht en daar groot gezeik over gaat komen, de (jaren lange) ervaring heeft dat ons al geleerd. Daarom hebben we ook het volgende in onze forum regels opgenomen.
Er mag niet verkocht en in een andere vorm gehandeld worden via het forum, hiervoor bestaan andere websites die deze taak prima vervullen.
Haha, mijn twee jaar ervaring op Xboxworld heeft mij geleerd dat er wel degelijk gehandelt kan worden via een gameforum. Met wat duidelijke regels hoeft er niks fout te gaan en met een duidelijk disclaimer kunnen jullie niet aansprakelijk gesteld worden indien er wel iets mis gaat.

Het is gewoon prima te doen. Vraag bijvoorbeeld naar alle informatie van degene met wie je handelt, zodat je hem altijd kunt bereiken, vraag bij andere mensen na of ze goede ervaringen gehad hebben met een koper en maak niet te snel een beslissing (iets wat te mooi om waar te zijn lijkt, is dat meestal ook). Werk desnoods met een Trusted List.

Hier een voorbeeld van de X-Bazar van Xboxworld. Hier heb ik veel spellen verkocht en geruild zonder slechte ervaringen, natuurlijk zijn er altijd oplichters bij maar via de Trusted List zijn die makkelijk te vinden en daar hoef je dus ook geen deals meer mee te sluiten.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Freezown »

Rick-Bellic schreef:Haha
Is het grappig?
Man this is such a drag
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Rick-Bellic »

Ja best wel.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Radical »

Rick-Bellic schreef:
RDJ134 schreef:Gaat helaas niet gebeuren, Radical en ik hebben dat toen we Eigenwereld begonnen al door gepraat. Het probleem is dat er vroeger of later iemand een ander oplicht en daar groot gezeik over gaat komen, de (jaren lange) ervaring heeft dat ons al geleerd. Daarom hebben we ook het volgende in onze forum regels opgenomen.
Er mag niet verkocht en in een andere vorm gehandeld worden via het forum, hiervoor bestaan andere websites die deze taak prima vervullen.
Haha, mijn twee jaar ervaring op Xboxworld heeft mij geleerd dat er wel degelijk gehandelt kan worden via een gameforum. Met wat duidelijke regels hoeft er niks fout te gaan en met een duidelijk disclaimer kunnen jullie niet aansprakelijk gesteld worden indien er wel iets mis gaat.

Het is gewoon prima te doen. Vraag bijvoorbeeld naar alle informatie van degene met wie je handelt, zodat je hem altijd kunt bereiken, vraag bij andere mensen na of ze goede ervaringen gehad hebben met een koper en maak niet te snel een beslissing (iets wat te mooi om waar te zijn lijkt, is dat meestal ook). Werk desnoods met een Trusted List.

Hier een voorbeeld van de X-Bazar van Xboxworld. Hier heb ik veel spellen verkocht en geruild zonder slechte ervaringen, natuurlijk zijn er altijd oplichters bij maar via de Trusted List zijn die makkelijk te vinden en daar hoef je dus ook geen deals meer mee te sluiten.
Beetje late reactie nog, maar was op vakantie hé :P.

Anyway, XBW is dan ook één van de weinige sites waar de community al zo lang met elkaar bekend is dat er bijna geen fraude is. Dat betekent niet dat je op XBW nooit iemand tegen zult komen, want ook die lopen er tussen. Hier is het risico echter te groot en hebben we besloten toen we begonnen dat we dit aan Marktplaats enzo overlaten.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Rick-Bellic »

Dat klopt. Maar ik ben er in het begin alleen maar voor de X-bazar geregistreerd. Als een nieuwe member heb ik er gewoon veel spellen kunnen ruilen (toen er nog geen Trusted List was). Het gaat gewoon om vertrouwen en vertrouw je het niet? Dan ruil je maar met iemand anders. Je kunt echt wel aan de registratiedatum en de postcount zien of je iemand wel of niet kunt vertrouwen.
Het is gewoon heel makkelijk te doen. Volgens mij hebben jullie gewoon te weinig animo om dit op te zetten. Ik geef toe dat er altijd wel een slechte deal zou kunnen plaatsvinden. Gooi z'n naam op de Trusted List en niemand heeft er nog last van (behalve degene die als eerste iets verkocht/geruild heeft aan die persoon, maar dat is het risico van het vak).
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: How bout handel topic ?

Bericht door DaveyY »

Rick, dit heeft toch gewoon geen zin? Er zijn hier 30 mensen actief.. Dan is ebay / marktplaats etc toch een veel beter alternatief.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Rick-Bellic
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 07:09

Re: How bout handel topic ?

Bericht door Rick-Bellic »

Ja weet ik wel hoor, ik kwam ook niet met het idee. Ik wil gewoon zeggen dat het wél goed kan gaan zonder dat er mensen worden opgelicht.
Plaats reactie