Screens bij nieuwsposts

Feedback omtrent Eigenwereld kun je hier kwijt. Dit kan zowel over de site als het forum gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Screens bij nieuwsposts

Bericht door DanielBoss »

Ey mensen, ik zat bij het nieuws te checken. Daar was ook een bericht over een Fallout 3 fan die een gun had nagemaakt (klik), met 2 foto's. Maar bij het tweede foto zit het eigenwereld logo nogal in de weg.
Ik weet het is een beetje gezeik, maar misschien moet het logo ietsje kleiner ;). Bij grote screenshot's of foto's boeit het niet, maar bij kleine kan het soms best in de weg zitten.
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Screens bij nieuwsposts

Bericht door DaveyY »

Logo moet ook doorzichtig zijn, bijv hier op het forum bovenin. Is veel mooier.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Screens bij nieuwsposts

Bericht door baxic »

veeeel kleiner moet het
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1226
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Screens bij nieuwsposts

Bericht door Radical »

We hebben gespeeld met het formaat en het al dan niet doorzichtig. Probleem van doorzichtig zoals in de forum header is dat het vaak voorkomt dat het een vies zootje wordt in de hoek en er geen touw aan vast te knopen is wat het moet voorstellen (bij de headers moeten we ook altijd passen en meten om zowel het logo als de afbeelding tot hun recht te laten komen).

Wat betreft formaat geldt hetzelfde. De gemiddelde afbeelding is dusdanig van formaat dat het kleiner maken van ons watermerk totaal geen toegevoegde waarde meer heeft, omdat we afbeeldingen verkleind weergeven indien ze te groot zijn, zodat iedereen zonder scrollen in een goed formaat zonder al te veel kwaliteitsverlies de afbeeldingen kan bekijken.

Het kan dus voorkomen dat er afbeeldingen worden vrijgeven of tegenkomen die, zoals bij het voorbeeld in de OP, zo klein zijn dat het logo gaat overheersen. Ik denk wel dat ondanks het logo het toch allemaal goed te zien is en dat het punt van het bericht gemaakt is met ondersteuning van beeldmateriaal.

Wat we wel zouden kunnen doen in het vervolg is bij afbeeldingen zo klein als dit, om het zonder watermerk aan te bieden, maar daarvoor moeten RDJ134 en ik eerst even overleggen.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Screens bij nieuwsposts

Bericht door Freezown »

Of alleen het logo van Eigenwereld, zonder de tekst erbij.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Screens bij nieuwsposts

Bericht door RDJ134 »

Ok de post van die Plasma Rifle was een big fuck up van mijn kant. Ik dacht (ja dat moet ik niet doen) dat de screens groot waren en liet dus het water merk injecteren tijdens de upload aan. Mijn excuus hier voor, shit happens. Ik zal in de toekomst er verder meer op proberen te letten.
Plaats reactie