Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bespreek hier het actuele nieuws van de dag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scars
Berichten: 1196
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:53

Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door Scars »

De politie heeft dinsdagavond op Schiphol een 41-jarige Zweedse piloot aangehouden die al dertien jaar zonder geldig vliegbrevet vloog. De gezagvoerder stond op het punt om met een Boeing 737 met 101 passagiers naar Ankara te vertrekken. Hij is in een cel gezet voor valsheid in geschrifte en vliegen zonder geldig vliegbrevet.

De piloot gebruikte een vals Airline Transport Pilot Licence. Dat vliegbrevet is nodig voor het besturen van grote verkeersvliegtuigen. De man heeft ooit wel een geldig Commercial Pilot Licence gehaald, maar dat was verlopen en is alleen bedoeld voor kleinere vliegtuigen.

Na een tip uit Zweden werd de Zweed door de luchtvaartpolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) om 22.45 uur uit de cockpit gehaald. De luchtvaartmaatschappij, het KLPD wil niet zeggen welke, heeft voor een vervangende piloot gezorgd, waarna het toestel alsnog naar Turkije vertrok.

De piloot verklaarde na zijn aanhouding dat hij al dertien jaar voor verschillende maatschappijen in België, Groot-Brittannië en Italië vloog. Hij heeft in die periode minstens tienduizend vlieguren gemaakt. De man, die in Milaan woont, zei blij te zijn dat hij betrapt was en deed bij zijn aanhouding direct zijn strepen af. Hij wordt vrijdag voorgeleid.

Aha, vandaar dus...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mgq1yoiiDRc[/youtube]

Rare jongens die piloten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vijeze
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:53

Re: Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door Vijeze »

9/11 footage zien is voor mij altijd weer raar, ook al is het fake, want mijn pa zat toen de tijd voor het eerst in New York voor zijn werk. Ik heb de hele nacht als een zombie voor de tv gezeten, wachtend op hem. Hopend dat hij in beeld kwam.

Hij was niet te bereiken via de telefoon, waardoor je toch dingen gaat denken als 8 jarig jochie. Op het moment dat we contact wisten te leggen, heb ik zo verschrikkelijk liggen huilen van blijdschap. Alle angst valt ineens van je af. Ik ben toen zo verschrikkelijk bang geweest.
Gebruikersavatar
Pleasedontshout
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:02
Locatie: Strijen

Re: Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door Pleasedontshout »

Jeetje, wat belachelijk. Na dertien jaar komen ze daar achter? Ik dacht dat piloten eens per jaar op keuring moesten komen enzo?
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door DanielBoss »

Ja, ik dacht dat controle op vliegvelden steeds scherper werden, maar op de piloten blijkbaar niet.
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
RDJ134
Beheerder
Berichten: 3165
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 23:50

Re: Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door RDJ134 »

Heheh geniaal.
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Piloot vliegt dertien jaar met nepvliegbrevet

Bericht door RJ133 »

im flying high!
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Plaats reactie