Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

nou veel plezier dan :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

Freezown schreef:
coola schreef:
Freezown schreef:lekker schransen altijd, totdat je erachter komt hoe scherp het is :P

Zaterdag proefles op de motor, heb er zin in :)

heb je je auto rijbewijs al ? of begin je eerste met je moto rijbewijs?

Nee heb nog geen auto rijbewijs, ben nog steeds niet helemaal zeker of ik die niet eerst zal halen. Proefles was gratis en vrijblijvend dus heb me meteen ingeschreven.

oke



ik wou eerst altijd m'n motor rijbewijs halen maar ik heb me toch bedacht omdat een auto in het begin toch makkelijker is omdat je dan ook gewoon kan gaan rijen als het erg slecht weer is en moter rijden is toch meer voor goed weer
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

D-nic schreef:@Metal: Ik zou sowieso voor een Android gaan. Symbian is niet gebruiksvriendelijk met touch telefoons en het Maemo van de N900 wordt bijna niet ondersteund. Daarnaast zijn er voor Android, het snelst groeiende mobiele platform juist veel apps. Wel zou ik eerder kijken naar de HTC Desire. Misschien is het design wat minder spectaculair, maar qua performance is het een hele verbetering. Qua prijs scheelt het ook vrij weinig en al helemaal met de N900.
Hoe bedoel je precies qua performance? Is ie veel sneller? Is het trouwens aan te raden om (wanneer ik voor de Legend zou gaan) dit abonnement te nemen : http://www.vodafone.nl/shop/aanbiedinge ... ku51030027

Zoals ik het begrijp kan ik dan onbeperkt interwebben , 275 bel minuten/smsjes , en ben ik er binnen 1 jaar vanaf.
Afbeelding
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Ja, echt een stuk sneller. Hier vind je de volledige review van Tweakers.net. Die is behoorlijk uitgebreid en daarin kan je dus ook de snelheden zien en dergelijke.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

coola schreef:
Freezown schreef:
coola schreef:
Freezown schreef:lekker schransen altijd, totdat je erachter komt hoe scherp het is :P

Zaterdag proefles op de motor, heb er zin in :)

heb je je auto rijbewijs al ? of begin je eerste met je moto rijbewijs?

Nee heb nog geen auto rijbewijs, ben nog steeds niet helemaal zeker of ik die niet eerst zal halen. Proefles was gratis en vrijblijvend dus heb me meteen ingeschreven.

oke



ik wou eerst altijd m'n motor rijbewijs halen maar ik heb me toch bedacht omdat een auto in het begin toch makkelijker is omdat je dan ook gewoon kan gaan rijen als het erg slecht weer is en moter rijden is toch meer voor goed weer
Ik wil ook ooit nog eens voor de motor gaan, maar niet zolang ik beperkt ben tot een 25kw ding vanwege leeftijd, ervaring, bla. Het is tamelijk zielig om op zo'n ding te moeten rijden en er wordt uitgereden door een beetje auto imo hehe...
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

idd dat is idd ook een reden dat ik nog geen motorijbewijs heb

maarja eerst deze zomer weer beginnen aan m'n auto rijlessen ( maar dit keer ga ik zo'n tiendaagse cursus doen )
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

D-nic schreef:Ja, echt een stuk sneller. Hier vind je de volledige review van Tweakers.net. Die is behoorlijk uitgebreid en daarin kan je dus ook de snelheden zien en dergelijke.
Dank je , erg goede review. Ik zal me nog eens goed bedenken. Is die snelheid echt merkbaar ? Ik hou namelijk wel van een beetje stijl (wat de Legend meer heeft dan de Desire imo). En ga ik ook wat van die snelheid merken ? Ik ga hem namelijk niet gebruiken om constant te mailen. Zo nu en dan wat mailen wel ja, maar niet non-stop als iemand die dat voor zn werk moet doen ofzo.

Ohja, over motors ,
Ik zou heel erg graag een motor willen hebben. Eerst leek het me niks , maar ik begin ze steeds vetter en vetter te vinden. Laatst stond een man foto's te maken van z'n shopper bij de stads vijver. Sjezus wat was dat ding vet.. Het was er ook aan te zien dat dat ding fonkel nieuw was. En dat geluid als ie start :|. Dat maakt al hartstikke veel herrie , maar wanneer hij optrekt is het écht ongelofelijk...

Ik zou toch denk ik liever een sport/race motor willen hebben. Die hoor je vrijwel niet , maar de geluids explosie die vrij komt wanneer die dingen gas geven is echt niet van deze wereld :|. Laatst een Ducati 9-nog iets weg horen sprinten.. Tering wat gaat dat hard :|. En als ik dan ooit zo'n ding zou kopen , doe mij dan maar deze :
Afbeelding
Ongelofelijk , hoe snel die gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Ongelofelijk hoe duur het allemaal gaat worden dan :D.
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Wat ? Motoren ?
Vind ik zwaar mee vallen als je de prestaties in verhouding zet met de prijs.
25.000 voor een motor die van 0 tot 100 gaat in 2,5 seconden en een top snelheid heeft van 300-320 km/h valt me dat zéér mee vergeleken met een Ferrari die meestal over de 200.000 gaan en vaak nog niet eens die acceleratie hebben. Volgens mij heeft alleen de Veyron zo'n acceleratie , maar dat mag ook wel met een prijskaartje van 1,8 miljoen. Als je zegt 1.800.000 lijkt het nog veel meer :D.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielBoss
Berichten: 793
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:42
Locatie: Groningen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DanielBoss »

Tjah, ik ga gewoon me rijbewijs halen (vrijdag 2e les, had er veel eerder met moeten beginnen) en koop een leuke goedkope auto waarmee ik van a naar b kan. Niet zulke zware eisen stellen jonges :D .
To be the best, you have to beat the best. And I'm undefeated.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Om nog even terug te komen op dat 25kw gebeuren: 0-100 in ruim zes seconden is iets wat 85% van de auto's op de weg niet haalt hoor, top van 160 vind ik ook niet erg, aangezien ik toch nog even moet wennen.

Die ducati's zijn wel super mooi ja, maarja, dat zit er net niet helemaal in.

Ik heb ook wel auto gereden maar ik vind dat toch niet zo heel interessant.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Metalsnake36
Berichten: 1364
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:19

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Metalsnake36 »

Tja , ik ga ook eerst voor een auto aangezien dat me toch wat praktischer lijkt. Maar ooit zal ik hopelijk naast een auto ook nog eens een mooie motor kopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Metalsnake36 schreef:Wat ? Motoren ?
Vind ik zwaar mee vallen als je de prestaties in verhouding zet met de prijs.
25.000 voor een motor die van 0 tot 100 gaat in 2,5 seconden en een top snelheid heeft van 300-320 km/h valt me dat zéér mee vergeleken met een Ferrari die meestal over de 200.000 gaan en vaak nog niet eens die acceleratie hebben. Volgens mij heeft alleen de Veyron zo'n acceleratie , maar dat mag ook wel met een prijskaartje van 1,8 miljoen. Als je zegt 1.800.000 lijkt het nog veel meer :D.
Absoluut, maar je moet niet vergeten dat het een EN-EN verhaal is. Met alleen een motor kom je niet ver, dus heb je ook een auto nodig. Daar komt bij dat het onderhoud van een motor schrikbarend is als je dat met een auto vergelijken gaat.
Freezown schreef:Om nog even terug te komen op dat 25kw gebeuren: 0-100 in ruim zes seconden is iets wat 85% van de auto's op de weg niet haalt hoor, top van 160 vind ik ook niet erg, aangezien ik toch nog even moet wennen.

Die ducati's zijn wel super mooi ja, maarja, dat zit er net niet helemaal in.

Ik heb ook wel auto gereden maar ik vind dat toch niet zo heel interessant.
Ik ken de specs van 0-100 niet van een 25kw motor, maar ik weet alleen dat ik laatst achter zo'n motor aanreed en die kwam met moeite weg. Vervolgens zat ie de hele tijd te kijken over zijn schouder op de invoegstrook of ik politie was of niet. Aangezien we achter een auto met aanhanger reden schoot het niet op en toen de weg vrij was bleef hij toch maar even achter die auto met aanhanger hangen tot ik voorbij was gereden.

Daar komt bij dat-ie op een sportieve sportmotor reed met sportieve uitlaat in een bijpassend gekleurd Suzuki-pak. Ik vind het dus tamelijk zielig als je zo probeert te patsen en het moet afleggen van een auto.
Gebruikersavatar
coola
Berichten: 3052
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 19:09
Locatie: zeeland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door coola »

auto is ook praktischer maar als je er niks aan vind moet je natuurlijk geen auto nemen


ik heb m'n rijbewijzen nog niet maar ik weet wel al welke auto en motor ik ga nemen namelijk de

ford capri (dit de capri van m'n pa)
Afbeelding

en zo wil ik het liefste mijn capri er uit laten zien
Afbeelding


kawasaki ninja
Afbeelding
Lizzie Borden took an axe
And gave her mother forty whacks.
And when she saw what she had done
She gave her father forty-one.
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

coola schreef:auto is ook praktischer maar als je er niks aan vind moet je natuurlijk geen auto nemen


ik heb m'n rijbewijzen nog niet maar ik weet wel al welke auto en motor ik ga nemen namelijk de ]
Wat betreft auto heeft het weinig te maken met weinig aan vinden. Het is namelijk erg praktisch om gewoon in het bezit te zijn van een rijbewijs, zodat je indien nodig gewoon met een willekeurige auto kunt wegrijden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar indien het tot de mogelijkheden behoort, zou ik mensen absoluut afraden op basis van "het niks aanvinden" het te laten zitten.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Metalsnake36 schreef:
D-nic schreef:Ja, echt een stuk sneller. Hier vind je de volledige review van Tweakers.net. Die is behoorlijk uitgebreid en daarin kan je dus ook de snelheden zien en dergelijke.
Dank je , erg goede review. Ik zal me nog eens goed bedenken. Is die snelheid echt merkbaar ? Ik hou namelijk wel van een beetje stijl (wat de Legend meer heeft dan de Desire imo). En ga ik ook wat van die snelheid merken ? Ik ga hem namelijk niet gebruiken om constant te mailen. Zo nu en dan wat mailen wel ja, maar niet non-stop als iemand die dat voor zn werk moet doen ofzo.
Ja, ik vind de Legend ook een stuk mooier. Of de snelheid echt merkbaar is? Om een lang verhaal kort te maken: ja. De Desire laadt internetpagina's bijvoorbeeld vaak 2x zo snel. De Desire is ook het is het vlaggenschip van de Android telefoons van HTC op dit moment. Dat wil zeggen dat ondersteuning (bijvoorbeeld Flash) als eerste naar de Desire zal gaan en de Legend die misschien wel helemaal niet zal krijgen. Natuurlijk is het je eigen beslissing, maar qua bang for buck is de Desire echt een betere keuze imho. Je zal de afweging moeten maken tussen looks en specs.
Radical schreef:Het is namelijk erg praktisch om gewoon in het bezit te zijn van een rijbewijs, zodat je indien nodig gewoon met een willekeurige auto kunt wegrijden.
Dat klinkt echt illegaal :P
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Je snapt wel dat dit niet illegaal bedoeld is :).
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Radical schreef:Ik ken de specs van 0-100 niet van een 25kw motor, maar ik weet alleen dat ik laatst achter zo'n motor aanreed en die kwam met moeite weg. Vervolgens zat ie de hele tijd te kijken over zijn schouder op de invoegstrook of ik politie was of niet. Aangezien we achter een auto met aanhanger reden schoot het niet op en toen de weg vrij was bleef hij toch maar even achter die auto met aanhanger hangen tot ik voorbij was gereden.

Daar komt bij dat-ie op een sportieve sportmotor reed met sportieve uitlaat in een bijpassend gekleurd Suzuki-pak. Ik vind het dus tamelijk zielig als je zo probeert te patsen en het moet afleggen van een auto.

Ik denk dat hij zijn rechterhand ontspannen op het stuur heeft laten liggen, als hij denkt dat er politie achter hem aan zit gaat ie er natuurlijk niet als een speer vandoor.

Mag ik vragen wat voor auto je hebt? Zoals ik zei, iets meer dan zes/iets minder dan zeven seconden naar de honderd is niet iets wat veel auto's halen. Maar dat gaat dus over 25 kw. Als je een motor neemt die van zichzelf meer vermogen heeft en je hem laat begrenzen heeft deze vaak net wat meer in huis, bovendien hoef je geen nieuwe te kopen na twee jaar. Wat voor onderhoudskosten moet ik aan denken eigenlijk? Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor motor je koopt maar ik hoor er nogal uiteenlopende verhalen over.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Het was niet mijn eigen auto, maar een Peugeot 407. En nee, hij was niet relaxed aan het doen. Natuurlijk liep hij uit, maar niet zoals een sportmotor met dito uitlaat en racey pak doet vermoeden. Daar komt bij dat hij wel hard wilde gaan, maar dat niet kan (anders had hij niet achterom gekeken wie er achter hem aan bleef rijden vanaf het stoplicht).

Aan onderhoudskosten weet ik alleen de kosten van een 'voordelige' Suzuki GSX 600F van mijn vader die hem voor woon-werk gebruikte naar Amsterdam vanaf Hoorn. Als je dat vergelijkt met een auto op LPG zoals die hier staat en waar ik toen in reed in de alinea hierboven, dan ben je zelfs met benzine per km duurder uit. Daar komt het onderhoud dat extreem werd uitgesteld nog eens bij, omdat normaal elke 6000 de motor naar de dealer moet, maar dat is niet te doen met zoveel km per maand. Een onderhoudsbeurtje rond de 600 (zonder banden) tot 1000 (met banden) is eerder regel dan uitzondering.

Natuurlijk klopt het dat als je de motor puur voor het weekend of zo gebruikt, dat je niet zoveel geld kwijt bent in één keer, maar die kosten ga je absoluut een keer maken. Of dat nu gespreid is over een lange periode met paar duizend km per jaar of in één beurt bij veel km per jaar, vervangen moet het toch worden. Wat dat betreft is een auto waar je een bandje à 80 euro met goed zoeken veel goedkoper weer hebt rijden voor de prijs van geen eens 2 motorbanden.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

En verdere vaste lasten? Nu ik toch iemand spreek die ze uit ervaring enigszins kan vergelijken. Ik kwam qua verzekering op honderd euro per maand meer uit voor een auto (als ik 10 jaar ouder invulde betaalde ik trouwens nog maar de helft >.<) Wegenbelasting maakt niet heel veel uit geloof ik.

Ik kan natuurlijk het argument van wat jij meegemaakt hebt niet ontkrachten ik was er niet bij, ik kan wel vertellen dat de acceleratie van een peugot 407 ligt op 11,4 s. LPG maakt hem misschien iets feller, schraap je er één seconde vanaf (heel ruim genomen) dan lig je nog steeds op ruim 10 seconde, de motor, 25kw of niet zal als hij het gas opentrekt er weinig moeite meer hebben om er vandoor te gaan.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Acceleratie is geen 11.4 sec, denk dat je bij een diesel of de 1.8 benzine hebt gekeken ofzo. Volgens de datashit op Autoweek is het 9.5. Maar dat terzijde, hij liep ook wel uit, alleen niet zoals je vooraf bij het stoplicht zou vermoeden gezien de uitstraling. Van mij mag hij best zo rondrijden, geen enkel probleem. Alleen ik wacht liever eventjes om gewoon vrijheid te hebben in de motorkeuze (want niet elk model kan naar 25kw bv en het kost met beetje pech geld om te laten doen).

Natuurlijk is de kostenpost van auto en motor niet goed te vergelijken, omdat de meesten geen 25.000 per jaar draaien met de motor en auto. Dus je hebt sowieso minder slijtage dan. De motor is puur gebruikt om de spits fatsoenlijk door te komen, maar dat voel je dus in je portemonnee elke dag 100km puur woon-werk.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk maar net om wat je wil. Maar ik kan niet onder de keiharde centen uit, dus ik probeer iedereen uit te horen in de hoop dat ik straks niet onverwachts in kleren, die ik gestolen heb van het leger des heils, rond moet gaan lopen.

Edit: ik keek inderdaad bij de diesel (ook autoweek) my bad. Ik kom wel eens langs op m'n 25kw motor dan kunnen we een goede test doen ;)
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Adanteh
Berichten: 862
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:55
Locatie: Friesland

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Adanteh »

Freezown schreef:leger des heils
Moet je natuurlijk niet klagen over het geluidsoverlast eh?!
Collega van mij heeft zo'n hele oude motor (Als in écht oud) en daar rijdt hij af en op rond. Gaat hem alleen binnenkort verkopen omdat hij het geld nodig heeft voor een 'nieuwe' motor. Zelf ben ik niet echt van de motoren, probleem zal voor mij vooral zijn dat ik dan ook écht hard wil gaan op zo'n ding, en niet gewoon wat op de snelweg wil rondklooien.
ORLY?
Gebruikersavatar
Radical
Beheerder
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 19 jan 2010, 19:01

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Radical »

Auto is gewoon goedkoper qua onderhoud. Qua brandstofkosten maakt het dat verschil niet echt goed. Motor heeft dan wel weer dat het goed zijn waarde blijft houden, dus op dat gebied heb je aan het einde nog wat vermogen bij inruil/verkoop en bij een auto krijg je nog net niet de rekening om je auto naar de stort te slepen door de garage hehe.

Als de 25kw je niks uitmaakt zal het bij niet teveel kilometers niet veel verschil uitmaken. Nadeel is alleen dat je wel in de regen moet willen rijden en dat je dus niet iets of iemand zomaar kunt vervoeren wat met een auto wel kan.
Gebruikersavatar
Fast
Berichten: 567
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 20:33
Locatie: Barneveld

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Fast »

yeaah vandaag en morgen lekker vrij :D zo relaxt
Afbeelding
Plaats reactie