Setje screens en persbericht van Dead Island Definitive Collection

RDJ134 26 april 2016 om 21:00 uur

De huidige 'new gen' consoles gaan gebukt aan gebrek van originele titels, en krijgen continue een shitload aan remakes die je waarschijnlijk al lang en breed op je vorige console hebt gespeeld. Ook Dead Island (recensie) doet hier gezellig aan mee met de Definitive Collection die op 31 mei zal verschijnen voor de PC, PlayStation 4 en de Xbox One. Want je Dead Island en Dead Island: Riptide in een nieuw en voor al mooier jasje, omdat er een hele nieuwe engine gebruikt wordt.. Eerlijk is eerlijk deze games zijn echt gruwelijk vet, alleen hadden deze toen wel behoorlijk last van hele irritante bugs. Maar goed, hier zijn de screens en het bijbehorende persbericht.

Het opnieuw bouwen van zowel Dead Island als Dead Island Riptide op Techlands next-gen engine zorgt voor aanzienlijke verbeteringen in beeld & prestaties, inclusief vele geavanceerde beeldeffecten die de huidige generatie mogelijk maakt:
Hogere kwaliteit textures: De textures zijn opnieuw gemaakt in een hogere resolutie en de kwaliteit ervan is op alle fronten verbeterd
Fotorealistisch nieuw belichtingssysteem: Het belichtingssysteem in de game is sterk verbeterd, waardoor de prachtige tropische omgevingen veel levensechter overkomen
Fysiek gebaseerde shading: Op basis van de nieuwste versie van de Chrome Engine zijn nieuwe fysiek gebaseerde shadingtechnieken gerealiseerd die de modellen en objecten in de game een fraaier aanzien geven, dit doordat ze realistischer op verschillende lichtomstandigheden reageren.
Beeldverbeteringen via anti-aliasing: De toevoeging van meer geavanceerde anti-aliasing betekent dat consolespelers Dead Island nu kunnen ervaren zonder lelijke "jaggies" - waardoor de hele game beter oogt
Verbeterde game models en geometry assets: Alle belangrijke geometry assets (bijvoorbeeld: NPC's en modellen van personages) zijn aanzienlijk in kwaliteit verbeterd
HBAO en motion blur effects: De introductie van Horizon-based Ambient Occlusion voegt een extra laag diepte en realisme toe aan de wereld door een betere implementatie van objectschaduwen, terwijl de gloednieuwe motion blur-effecten de spelervaring een meer filmachtig gevoel geven
Aangepaste user interface: De bijgewerkte user interface zorgt voor een meer consistente uitstraling van Dead Island en Dead Island Riptide, zodat de ervaring van beide games beter op elkaar aansluit
Op maat gemaakt voor de current-gen consoles: De Dead Island Definitive Collection benut uiteraard de nieuwste consolefuncties zoals Online 4 Player Co-op, PS Vita Remote-Play (PS4), Share-Play (PS4), streaming en recording
Power Fists Power-up: Tenslotte heeft de onofficiële, maar zeer populaire Power Fists PC-mod ook nog eens zijn weg gevonden naar beide producten. Stoot je een weg door de chaos met deze krankzinnigste power-up ooit!
Maar wacht er is meer! Geheel nieuw en een aangenaam ranzige bijsmaak vormend in de mix van vleesverscheurende zombiechaos is de side-scrolling/endless runner action game Dead Island Retro Revenge!

Dead Island Retro Revenge features in het kort:
Retro-uitstraling met melee-based combat
Inclusief leaderboards, achievements en verrassende diepgang
Belaag zombies met power-ups, superaanvallen en een combosysteem
Dead Island Definitive Collection is een compilatie bestaande uit Dead Island Definitive Edition en Dead Island: Riptide Definitive Edition en bevat daarnaast ook gratis Dead Island Retro Revenge! De compilatie komt zowel in winkels als digitaal beschikbaar voor een adviesprijs van € 39,99.

Tegelijkertijd komen Dead Island Definitive Edition en Dead Island: Riptide Definitive Edition beide apart beschikbaar en als digitale download voor Xbox One, het alles-in-een games- en entertainmentsysteem van Microsoft, het PlayStation®4 computer entertainment systeem en PC voor een adviesprijs van € 19,99.

Elk van de drie titels, inclusief de compilatie Dead Island Definitive Collection lanceren op 31 mei 2016 voor Xbox One, PlayStation en Windows PC.





Reageer