Het algemeen gelul topic!

Wil je gewoon over andere dingen praten? Dat kan dan hier!
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

Pleasedontshout schreef:Als je wilt lijnen moet je vooral kaas eten :')
Komkommer is altijd goed ^^
Als je een grote bek hebt moet je wel weten waar je het over hebt he.
Koolhydraten zitten juist niet in kaas for your notice : p

@ de rest; Lees dit eerst maar door; http://www.atkinsdieet.nl/
En ik mag wel wat koolhydraten, maar in principe niet te veel. Max 20 gram, maar ik zit daar sowieso wel boven.
Clint
Berichten: 391
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:42

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Clint »

Commerciële bullshit...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DaveyY »

De youtube grap is weer geniaal :P. Denk dat ze er meer een link aan het klimaat hadden moeten geven.
Bijv: door deze layout worden onze servers minder belast en wordt er stroom bespaard. Verder nog niet veel andere dingen gezien. Gamekings was ook leuk, een xbox slim wat dus gewoon de HD speler was :P.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

hehe, best vet die filmpjes met cijfers.

@ Nadia: iets met schoonheidsideaal, eetgewoontes en beweging. Ik heb geen zin om er een mooi betogend verhaal van te maken.
Man this is such a drag
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

@ Clint; valt wel mee, het werkt echt. Maar ik ga sowieso minder streng me er aan houden aangezien ik vegetariër ben en dus heel veel stoffen mis. Ik word heel slap en moe erdoor.

@ Freezown; Heel duidelijk ben je : p
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

* krijgt een hartaanval *

VEGETARIËR?!?!?!? Omfg, iets wat ik nooit kan begrijpen. Vlees is goddelijk, maar duurzaam vlees vind ik wel beter (ook qua smaak trouwens .. (zelfgeschoten door mn pa :P))
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DaveyY »

Kipnuggets ftw.. Die beesten gaan toch wel dood, of jij ze op eet of iemand anders maakt toch geen fuck uit?
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Gebruikersavatar
Duckz
Berichten: 1896
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 22:22
Locatie: Kamperveen

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Duckz »

Dat is eigenlijk een hele foute redenering. Stel nou dat iemand anders ze niet op eet, dan heb je afval. Dat is zonde zeggen mensen dus die gaan het wél eten! Maar daardoor stijgt de vraag en worden er weer meer kippen met zn zessen op 0.5 m2 gegooid. Beetje dubieus dit, misschien zelfs wel een vicieuze cirkel?
Afbeelding
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Gebruikersavatar
Freezown
Berichten: 850
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 21:18

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Freezown »

Als jij de kip niet opeet eet iemand anders hem op, maar in de supermarkt zijn er wat pakken kipnuggets niet verkocht, stel dat tien mensen dit doen, dan zijn er in een maand laten we zeggen 80 pakken kipnuggets niet verkocht. Die pakken worden weggegooid, maar de vraag naar kipnuggets is minder, bij de volgende inkoop besteld de supermarkt 1 doos minder kipnuggets, de groothandel gooit het overgebleven weg, maar de vraag is minder dus de slachterij koopt minder bij de kippenboer. De boer gooit honderd kippen weg en beseft dat de vraag minder is, hij zorgt dat voortaan wat minder kippen gehouden worden. Omdat er minder kippen zijn kan de boer wel vijftig zakken kippenvoer minder bestellen, en daar zit hem de clou.

Stel dat je een zak voer hebt, dit is bijvoorbeeld mais. Laten we zeggen dat het mais een bepaalde hoeveelheid energie bevat, deze hoeveelheid is 100%

Als de kip het voer krijgt loopt, schijt, rent, springt, neukt, pikt en kijkt hij heel wat af, dit kost hem allemaal energie, die energie blijft niet in de kip, die wordt verbruikt. De energie die nu nog over is gaat naar de groei van de kip, veren, nagels, snavels, poten, ogen, organen, botten en eetbaar vlees. Zoals je ziet maakt het eetbare vlees maar een klein deel uit van het geheel. De hoeveelheid energie die nog van het mais over is, is misschien 5%. Als er in de westerse wereld per persoon per jaar 100 gram minder vlees gegeten zou worden, zou al die energie beschikbaar zijn voor mensen, volgens schattingen is dit genoeg om alle hongerproblemen in de wereld op te lossen.

Ik ben geen vegetariër, het is voldoende om af en toe, een dagje in de week, iets anders te eten dan vlees.

Jezus wat is het een verhaal geworden, dan doe ik die voor Nadia ook meteen maar:
Spoiler: show
Ten eerste is lijnen vaak helemaal niet nodig, het schoonheidsideaal bestaat uit beelden van ontzettend ongezonde lichamen, toch wil iedereen er op die manier uitzien. Ten tweede is een dieet in 90% van de gevallen onzin. Tenzij je echt slechte eetgewoontes en obesitas hebt is het voldoende om gewoon dagelijks te bewegen. Dat bewegen kan bestaan uit naar school fietsen, een potje voetbal spelen, een wandeling maken, naar de stad/winkel fietsen, sporten in het algemeen, noem het maar op. Als jij eet worden namelijk suikerachtige stoffen (koolhydraten) gevormd, deze stoffen zijn gemakkelijk te verbranden en geven relatief gezien veel energie. Wanneer je echter eet en je vervolgens helemaal niet beweegt worden de stoffen niet verbrand. Omdat het lichaam de stoffen in deze vorm niet op kan slaan worden ze omgezet in vet. Vet is moeilijker te verbranden en levert relatief gezien minder energie. Wanneer je slechte eetgewoontes hebt en weinig beweegt zal je altijd veel vet en redelijk veel koolhydraten in je lichaam hebben, wanneer je dan gaat bewegen zullen eerst de koolhydraten verbrand worden, ze zijn immers efficiënter en makkelijker te verbranden dan vet. Om te zorgen dat je weinig koolhydraten in je lichaam hebt en je dus eerder vet gaat verbranden wanneer je gaat bewegen is het slim om, wanneer je overgewicht hebt, te zorgen dat je weinig koolhydraten binnenkrijgt. Wanneer je geen enorme hoeveelheden voedsel naar binnen stouwt en je zorgt dat je in beweging blijft kan je dus voor een groot deel voorkomen dat er überhaupt vet opgeslagen wordt in je lichaam.
Laatst gewijzigd door Freezown op do 01 apr 2010, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Man this is such a drag
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RJ133 »

ik vind dat namaak vlees wel vies
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

RJ, je opmerking voegt like niks toe.

En om bovenstaande reden ben ik niet per se vegetariër, alhoewel het wel een goede reden is om dat wel te zijn. Maar wat ik dan denk is; één persoon maakt geen verschil daarin.

Ik ben vegetariër omdat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen een kip op te eten die met 62 tegelijk op een halve meter staan, hun snavels worden van afgeknipt etc. En dan nog niet te denken aan de varkentjes die zonder verdoving gecastreerd worden. Bah, nee daar werk ik niet aan mee. Biologisch vlees zou wel een goede optie zijn wanneer ik zéker wist dat het dat ook echt was. Vaak zijn die omstandigheden niet eens zóveel beter. En daarbij kopen mijn ouders het ook niet. Ik mis ook niets aan vlees want ik kan heerlijk zonder eten. Dus ga ik er ook niet meer aan beginnen.

En over dat dieetgedeelte; Ik mis gewoon te veel stoffen als ik eraan ga beginnen [omdat ik geen vlees eet], het ging een week goed maar ik ben nu ziek aan het worden en dat vind ik niks. Al is het wel een ideaal dieet als je vis en vlees eet. Ga dus maar weer gewoon eten. En ik eet niet veel overdag, maar 's avonds wel dus dat moet gewoon minder. En ik drink nu ook geen cola meer, maar cola light en water enzo. Dat scheelt imo ook heel veel. En daarbij is het nu ook lekkerder weer en dus tijd om meer te gaan bewegen.
thejoker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 13:13
Locatie: Utrecht

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door thejoker »

vegetariërs ....... zucht grootste bullshit ever made
de mens is een omnivoor die heeft gewoon vlees nodig
ik vindt vegetariërs grote whinende mensen
die beesten worden hoe dan ook dood gemaakt XD deal with it
2 duiven in de hand betekent niet 4 benane in de lucht
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

Hou je je rotsmoel even? Je hele post slaat op niks, geen onderbouwing of wat. En ja ze worden toch doodgemaakt, maar dat is niet de reden van alle vegetariërs om vegetarisch te gaan eten. Lees mijn post en je weet wel waarom. Ik pik het niet om een groot whinend mens genoemd te worden door iemand met een herseninhoud van 0, beetje te generaliserend ben je hè? Net alsof alle marokkanen jatten, en alle negers gevaarlijk zijn. Wtf.

Oh en daarbij, ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit. Dus wat 'de mens heeft vlees nodig'? Nee, dat is niet per se zo, we zijn er daarentegen wel voor gebouwd; dat het nodig is, is dus een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Nadia op do 01 apr 2010, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
D-nic
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:06
Locatie: Tilburg

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door D-nic »

Nadia schreef:Oh en daarbij, ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit.
Waarom ga je dan op dieet? Lijkt me niet echt nodig als ik het zo hoor.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Eyesight
Berichten: 221
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 18:06
Locatie: Barneveld

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Eyesight »

ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit

Je wil afvallen, en je word slap en moe..
beetje tegendraads ehh?

Ik snap het wel een beetje maar kijk nou,,
vegetarisch voedsel is toch niet te vreten of wel?!

als wij naar een restaurant gaan ofs, bestel ik gewoon zo'n T-bone steak, fakking hel halve vierkante meter vlees man xD

Edit: btw, nou ff stoppen met flamen, niet leuk.
thejoker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 13:13
Locatie: Utrecht

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door thejoker »

Nadia schreef:Hou je je rotsmoel even? Je hele post slaat op niks, geen onderbouwing of wat. En ja ze worden toch doodgemaakt, maar dat is niet de reden van alle vegetariërs om vegetarisch te gaan eten. Lees mijn post en je weet wel waarom. Ik pik het niet om een groot whinend mens genoemd te worden door iemand met een herseninhoud van 0, beetje te generaliserend ben je hè? Net alsof alle marokkanen jatten, en alle negers gevaarlijk zijn. Wtf.

Oh en daarbij, ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit. Dus wat 'de mens heeft vlees nodig'? Nee, dat is niet per se zo, we zijn er daarentegen wel voor gebouwd; dat het nodig is, is dus een ander verhaal.
ben je ongesteld ofzo iedereen die een beetje negatief reageert op dat vega gedoe van je scheld je ram uit
2 duiven in de hand betekent niet 4 benane in de lucht
Gebruikersavatar
baxic
Berichten: 2106
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 11:36
Locatie: somewhere

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door baxic »

thejoker schreef:
Nadia schreef:Hou je je rotsmoel even? Je hele post slaat op niks, geen onderbouwing of wat. En ja ze worden toch doodgemaakt, maar dat is niet de reden van alle vegetariërs om vegetarisch te gaan eten. Lees mijn post en je weet wel waarom. Ik pik het niet om een groot whinend mens genoemd te worden door iemand met een herseninhoud van 0, beetje te generaliserend ben je hè? Net alsof alle marokkanen jatten, en alle negers gevaarlijk zijn. Wtf.

Oh en daarbij, ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit. Dus wat 'de mens heeft vlees nodig'? Nee, dat is niet per se zo, we zijn er daarentegen wel voor gebouwd; dat het nodig is, is dus een ander verhaal.
ben je ongesteld ofzo iedereen die een beetje negatief reageert op dat vega gedoe van je scheld je ram uit
joker hou je bek tegen nadia man als iemand vegetarier wil zijn mag hij/zij dat gewoon . klaar
je bent hier net en nu al aant flame alleen ik mag dat

jokin
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

Zo even op iedereen reageren whoooo. En dankjewel Baxic (:
D-nic schreef:Waarom ga je dan op dieet? Lijkt me niet echt nodig als ik het zo hoor.
Omdat ik mezelf niet slank genoeg vind (;
Eyesight schreef:ik functioneer goed, eet gezond en zie er ook zo uit

Je wil afvallen, en je word slap en moe..
beetje tegendraads ehh?

Ik snap het wel een beetje maar kijk nou,,
vegetarisch voedsel is toch niet te vreten of wel?!
Dat eerste; zie hierboven en het komt niet doordat ik vegetarisch eet, maar door het dieet.
En dat tweede; Zoals ik al zei, jawel, dat vind ik wel te vreten. En zelfs nog lekkerder (:
thejoker schreef:ben je ongesteld ofzo iedereen die een beetje negatief reageert op dat vega gedoe van je scheld je ram uit
Nee, ik ben niet ongesteld en de enige persoon waar ik chagrijnig van wordt ben jij. En daarbij heb ik niemand 'ram uitgescholden'.
RJ133
Berichten: 454
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 02:15
Locatie: kirchroa
Contacteer:

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door RJ133 »

ben aan het denken om weer xlive te halen
Afbeelding
-----------------------> Xfire,YouTube, Twitter,Hyves <-----------------------
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

k heb laatst ook vega spul gegeten. maar ik ga toch liever voor de echte hamburger :lol:

naja ieder doet z'n ding en dat is goed dus hou er maar over op :ugeek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

Daarom zeik ik ook niet tegen iemand die wél vlees eet, omdat het gewoon een keuze is die jij als persoon maakt. En ik vind dat iemand anders dat moet accepteren (;

Maargoed hai.
En RJ; mijn vriend moet dat ook even halen haha. Kan ik weer Gears of War online spelen bij gebrek aan eigen xbox :')
Gebruikersavatar
Maestro
Berichten: 974
Lid geworden op: do 11 feb 2010, 23:21

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Maestro »

Ik meng me maar niet in een debat over diëten. Okay, een opmerking dan, atkins...geen goed dieet. Niet doen. Zelf ben ik geen vegetariër, ik vind vlees heerlijk. Maar de ex vrouw van mijn vader(nee, niet mijn moeder, anders had ik dat wel gezegd) is vegetariër en daardoor heb ik redelijk wat vegetarische dingen gegeten. En eerlijk gezegd, er is absoluut niks mis mee. Het smaakt goed en dat heeft dus geen fuck te maken met of het vlees is of niet maar met hoe je het klaar maakt.(zoals met alles dus).

Laat mensen toch eens leven zoals ze willen leven, vegetariër, vleeseter. De een is niet beter dan de ander.

Oh en Nadia, ik weet dat het geen fuck uitmaakt maar wat ik kan zien op je foto heb je echt geen dieet nodig en zie je er gewoon goed uit ;)
Gebruikersavatar
woutersuper
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 16:38
Locatie: Enter

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door woutersuper »

Nadia schreef: En RJ; mijn vriend moet dat ook even halen haha. Kan ik weer Gears of War online spelen bij gebrek aan eigen xbox :')
+1 ps3 :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nadia
Berichten: 646
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 20:56
Locatie: Emmer-Compascuum

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door Nadia »

OMGOMGOMG ik ga misschien naar God is an Astronaut in Watt Rotterdam <3

En Maestro dankje hihi. Maargoed, Atkins is niet echt een gezond dieet, iig niet voor mij, want zoals ik al zei; ik mis teveel stoffen. Maar ik ken ook mensen waar het wel goed bij gaat en die vallen echt goed af (:

En ik heb een PS2 op m'n kamer. Oldschool to the bone haha.
Gebruikersavatar
DaveyY
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 10 feb 2010, 18:55
Locatie: Bleiswijk

Re: Het algemeen gelul topic!

Bericht door DaveyY »

Poeh, eigenwereldforum maakt je slim!
Of, freezown :P. Die theorie is best wel logisch eigenlijk. Toch is het voor mij geen reden om vegetariër te worden. Gewoon omdat ik zelf goed op mijn gezondheid moet letten en een lekkere gehaktbal af en toe gewoon nodig heb.

En thejoker stil is even snel. Niemand zit haar "ram uit te schelden" maar vraagt waarom..

Oh, en niet afvallen ofzo.. Je ziet er gezond uit.. Zoals je al zei lol.
Afbeelding
Specs: GTX 295, i7 920, X58-UD5, 6GB 1600MHZ OCZ, HAF 922.
Plaats reactie